Nu e de jul igen!

Först och främst. Jag blir JÄTTEGLAD om man önskar beställa nåt av mig! Men... just nu har jag inte riktigt möjlighet och beroende på vad det är, verktyg (då tänker jag i första hand på polertriss för smycken och liknande). Men, jag tar gärna emot nån slags "intresseanmälan" med stor förtjusning och har jag möjlighet så gör jag beställningen vid tillfälle. När jag åker förbi skolan kanske eller till en annan smed. 

Igår kväll bakade jag en sats med bullar till så nu har jag mer fikabröd än mat i frysen. Som sig bör. I bullarna den här gången blev den sånt här göttigt.



Och så firade jag julafton idag! Gick igenom hälften av vad som fanns i verktygslådan. Det som är kvar där i nu är tänger, om det inte ligger nån överraskning i botten!











Och så lite tänger, några är redan urplockade.



Jag var såklart tvungen att invignings-surfa mitt städ. För er som inte vet så finns det en grupp för sånt. Bla på Facebook - "Blacksmithing: Anvil Surfing", där folk runtom i världen tar kort på när de surfar på sina städ.



Just nu står det på ett svets/riktbord som också ska in i smedjan. Synd att ni skulle få se vilken oreda som råder i ladan, men det kommer att vara så tills jag kan flytta in grejerna i smedjan tyvärr..

I morse färgade jag äntligen mitt hår så jag kan se respektabel ut när jag jobbar på hotellet ikväll och gästerna slipper se min dassiga utväxt. För ikväll är det Fredagskrysset på Hotel Vännäs kära vänner! Vi ses väl där??

Kommentarer:

1 hogy:

skriven

It seems like you got what you need girl , a lot of goodies indeed !!! :-)

2 Roger Lund:

skriven

Jävlar vilken shysst Latjolajbanslåda med verktyg, men det finns säkert något du inte har, å då vet du vart du skall vända dej ;-)

Kommentera här: