Fryyyyys

Ska bara säga det igen för er som inte förstått (typ Roger) att "Dagens smide" är alltså inte sånt jag gjort nu utan är från mina tre år på smidesutbildningen i Kramfors. Glömde berätta att döskallen gjorde jag under mitt sista år och det är ett halssmycke. 

Idag har det varit riktigt pissigt väder, kallt som satan, regnigt och disigt. Under en smällkall vintermarknad förra året förfrös jag mia tår så nu tål de ingenting. Tjocksockar och varma sulor till trots så blir jag stelfrusen direkt. Irriterande minst sagt. 

Men ja.. har byggt ett litet "hus" utav uteplatsen till mina allra käraste ägodelar idag. Åh så fint de får det! Blev nästan sugen på att hänga dit gardiner också (fönster på baksidan) så att de har det riktigt mysigt i vinter. Firade tidig födelsedag och öppnade upp lådan med verktyg, men både de och jag var så jäkla kalla att jag får ta ur och kolla ordentligt imorgon eller i helgen.









Stackars lilla Abno'n ser verkligen ledsen ut. Men med lite färg och kärlek ska det nog ordna upp sig.



Jupitern är väl lite frächare, men lite färg skadar ju inte. Och en ordentlig genomgång.



Var en sväng i Bjurholm också.

Sitter och knåpar på en "aktivitet" som ska skickas ut med nästa Konstsmidestidning, så ni som är medlemmar och läser - håll utkik. Men jag kommer skriva om det här med inom en snar framtid. Det kommer i all fall att hända hemma hos mig, förmodligen i januari, så rensa kalendern!

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Va fan Mia, du skulle ha ställt in dom i TV rummet istället, :-)

Kommentera här: