Kyligt

Imorse var det kallt. Närmare bestämt -9 grader ute och 14 grader inne. Ragnar har huttrat hela morgonen stackarn.

Idag ska jag baka som fasen! Måste ju så man slipper skämmas när det kommer folk. Tema choklad skulle man kunna säga, men jag ska baka vanliga bullar också hade jag tänkt.



OCH, idag händer det.. Alla mina verktyg, ässjor och hammare kommer hit. Eventuellt kommer jag gråta en liten lyckoskvätt. Jag ska försöka ta lite bilder, men dels kanske det inte hinns med och dels så kommer det nog ha hunnit bli lite mörkt. Om inte annat blir det photosession imorgon!!

Jag har förberett för ankomsten så gott det går, men ska ändå ut i ladan och se om jag kanske inte kan flytta bort nåt mer. Kanske kanske orkar jag lyfta upp kökssoffan på loftet.. Det hade ju varit bra.

En granne kommer även hit och ska visa mig och gå igenom vad som kan avverkas av min skog. Snacka om snäll.

Och så hoppas jag att jag fixar att laga skottkärrepunkan.

Kommentera här: