Kalas!

Åkte in till Vännäs och hämtade mamma och fick hjälp att byta en lampa på bilen. Jo, jag har en "kan själv period" men sånt där vågar jag inte ens ge mig på. Nästa gång gör jag det dock, för nu vet jag ju hur man gör.

Mamma och jag åkte till returcentrum och shoppade lite.



En trasmatta till vardagsrummet och ett påslakan som modifierades att passa till att täcka över soffan i vardagsrummet.


 
Min lilla hylla gillar jag. Har legat en herrans massa år i ett litet timrat gethus (jamen vad heter det då??) i Lögda, Fredrika. Har väl aldrig varit en hylla, utan ett tråg. Men jag tyckte det fungerade ypperligt på väggen.



Typiskt bra bok. 5 spänn på loppis i somras.



Den här hittade jag på skroten i Kramfors för tre år sen "24/8 1961" Eftersom 60 talet var busvasst, am I right? 



Och det enda "julpynt" jag tänker sätta fram. Kostade 5 riksdaler.

För den som inte vet är jag inget fan av julen, firar helst inte alls. Tycker det är hysteriskt. Men skivan var så jämrans snygg att jag inte kunde motstå. Och Bing Crosby är grym så inköpet är bra på så många vis.

Sen kom sotaren förbi en sväng och vi gick igenom skorstenslösningen till smedjan. Han var nöjd med min idé så då är jag också nöjd.

Nu fixar jag lite i huset inför 30-års festen i helgen. Här är så himla mysigt alltså, jag älskar verkligen detta hus!

Imorgon kommer Åsa från hufvudstaden och då är det handling och förberedelser som gäller. Kul!!

Kommentarer:

1 Roger Lund:

skriven

Böckerna och hyllan gillar jag skarpt, men nånting jag inte heller gillar är julen, så den kan vi hoppa över,

Hoppas ni får det bra på festen, (utan mej:( )

2 pär:

skriven

Snygg hylla. jag har något liknande till dvd filmerna...pelerins margarin fabrik. spotekarnas. sthlm macaronfabrik. svea margarin osv. står det inbrännt på trä backarna......

3 Roger Lund:

skriven

Klart att -60 talet var vasst, jag föddes ju 1961 :-)

Kommentera här: