Filosofera

När jag var ute och högg ved idag satte jag mig på huggkubben en stund. Ingen som helst energi och det var så skönt att sitta där och drömma mig bort en stund. Hade kunnat somna om det inte varit lite kallt om rumpan. Lyssnade på regnet som rann utför rännan och landade överallt utom i tunnan nedanför och blåsten som slet i presenningar och träd och hur det då och då knakade någonstans i ladan. Helt klart en ny favoritplats för att gå undan en stund och filosofera.





Ikväll ska jag iväg och se om jag kan få hjälp med att ändra ritningen över smedjan lite eftersom jag bestämde mig för att höja taket. Nu är jag även sugen på att mura ässjan. Undrar om det blir besvärligt och hur ingående man måste vara på ritningen i så fall...

Kommentarer:

1 Roger:

skriven

Jamen, är det inte lilla Rödluvan :-)

Kommentera här: