Operation renovering

Började lite lätt med "Operation renovering" för ett tag sen. Objektet i fråga är min lilla, lilla husvagn som jag tänkte piffa upp litegrann. Måste säga att den är i fint skick för att vara från 1968 (!) men att få sätta en personlig prägel är ju aldrig fel. Jag hade tänkt inreda den i 60-tals stil, vilket är min absoluta favorit!



Igår började jag måla väggarna i färgen vispgrädde. Tapeterna är visserligen jättefina randiga och passar till det mesta, men efter 40 år så behövs de snyggas till..


Innan detta började jag med att tvätta taket vilket gav en fin tvådagars träningsvärk. Skiten satt som fasen!



Efter det började jag att utvändigt skruva loss de trälister som fanns i nederkant (skulle inte tro att det finns nuförtiden, är väl bara plast allting) och under inte mindre än 4 lager färg (på sina ställen) döljde sig en jättefin teaklist! Den ska slipas fin och lackas.

Det var allt, nu ska jag fortsätta måla!

Kommentera här: