Stretching

Bara några timmars jobb idag. Efter avslutat pass gick jag över gatan till naprapaten. Ujuj.. Jag har idag fått erfara den hemskaste övningen jag vait med om i hela mitt liv. Han la en filt på golvet och informerade om att vi skulle köra hunden. Haha, ni behöver inte vara oroliga. Han är elittränare för hm... en kampsport, jag har glömt vilken och det här var en övning de brukar köra på hans träningar. Det här blir en ganska målande beskrivning, bara så ni vet.

Jag fick alltså, liksom en hund, stå på alla fyra. Raka armar särade ben. Så särade jag kunde, sen ställde han sig bakom och särade dem ännu mer med hjälp av sina fötter. (Detta är för att jag är läskigt stel i höften). Sen skulle jag "gunga" sakta fram och tillbaka, hela tiden med raka armar. Han påstod att man ska kunna få rumpan i golvet, men inte jag inte. Ha! Inte en chans. Hela tiden särade han mer och mer på benen tills jag trodde att jag skulle gå av. Men! Höften blev mycket, mycket, mycket bättre och en massa spänningar släppte. Sen skulle jag sitta på rumpan med särade ben. Och enligt naprapaten ska en "medelsvensson" kunna sitta så, luta sig fram och lägga underarmar och armbågar mot golvet. Inte ens det klarade jag. Men som sagt, det hände en hel del idag och jag ska dit igen på tisdag för uppföljning. Tydligen har jag alldeles stenhårda (spända då alltså) bröstmuskler också. Stretcha är inte riktigt min grej om man säger så. Men jag måste bli duktigare på det. Jag märker ju att det hjälper en hel del. Fick i alla fall skottningsförbud i ett par dagar och så ska jag köra hunden hemma själv.



Tog sista bottenskrapet av paellan som var kvar efter lunchen på hotellet och tog med mig hem. Förbaskat gott och jag som älskar musslor!

Eftersom vädret varit lite si och så har det börjat rasa snö från taken på huset och ladan. Det låter ju en hel del vilket gör att Ragnar tror att huset är under belägring.. Vilket i sin tur innebär plötsliga utfall och en jävla massa skällande. I natt däremot blev han rädd och gömde sig under sängen och det blev i stället en jävla massa gnällande. (Och vrålande från min sida). Ska ta ett kort och visa imorgon vad som hände med min fina breda gång till ladan när snön rasade från det taket. Fasen också.

Kommentarer:

1 pär:

skriven

Ursäkta. men det låter mer som en sexakt......

Kommentera här: